Kako preveriti, če je poslovna ideja dobra?
Ste si že dolgo želeli iti na svoje, vendar se do sedaj še niste opogumili? Imate tudi idejo, za katero menite, da je precej dobra in da bi vam z njo lahko uspelo, če bi se podali na samostojno pot? Potem vam morda spodnje točke pomagajo, da še enkrat razsmislite o vsem skupaj in ugotovite, če ima ideja res potencial za uspeh.
Še prej bi vam radi pojasnili, da ni ideja edino, kar šteje v podjetništvu. Vprašati se morate tudi, če ste iz pravega testa za podjetnika in če ste se pripravljeni ves čas učiti. Ste človek, ki se ne boji izzivov, ki vztraja tudi, če se pojavi pred prepreko? Vas porazi ne potrejo, ampak vam predstavljajo izhodišče za učenje in osebno ter karierno rast? Ste samoiniciativni in se brez težav sami spravite delat, brez da bi vas moral kdo priganjati oziroma vas nadzorovati pri tem? Če ste odgovorili pritrdilno, potem obstaja velika verjetnost, da imate osebnostne lastnosti, s katerimi lahko v podjetništvu nekaj dosežete. Pa gremo torej zdaj še k temu, kar smo vam obljuvili – k sami ideji.
Preberite tudi, o katerih stvareh se morate pozanimati pred vstopom v podjetništvo!
Poslovna ideja mora reševati probleme
Verjetno ste že kdaj slišali, da podjetništvo obstaja zato, da rešuje določene probleme, s katerimi se ljudje soočajo. Velikokrat neka ideja nastane tako, da se posameznik sam sreča z neko težavo. Za njeno razrešitev se mu utrne ideja in to lahko kasneje preraste v uspešen posel. Podjetje Nike je npr. nastalo, ko je ustanovitelj zaznal, da Japonska proizvaja kakovostne športne čevlje, ki pa so hkrati zelo poceni. Tisti, ki so bili pred tem na ameriškem trgu, so bili namreč precej dragi in nedostopni. Tako je začel uvažati njihove čevlje in tako rešil problem; ljudje so lahko kupili kakvostne športne čevlje po nizki ceni.
Gre torej v vašem primeru za neko inovativno rešitev, ki bo ljudem nekaj olajšala? Jim bo mogoče prihranila čas, zmanjšala delovne obveznosti, poenostavila organizacijo? Seveda niso vse podjetniške ideje nekaj, kar rešuje problem. Lahko gre tudi za nekaj, kar ima povsem drug namen – recimo pomembno čustveno vrednost. Razmislite torej o vsaki ideji iz perspektive drugih. Koliko jim bo vaš izum olajšal življenje in zakaj bi se odločili zanj.
Dovolj velika ciljna publika
Vedno, ko začenjate s podjetništvom, je smiselno opredeliti ciljno publiko. Gre za tip ljudi, ki naj bi jih vaš produkt pritegnil. So to mlade mamice, pari, ki so tik pred poroko, morda upokojenci ali pa podjetniki, ki se ukvarjajo z neko specifično panogo. V vsakem primeru je pametno čim bolj opredeliti, koga bi vaš produkt kar najbolj zanimal. Določite torej starost, spol, poklic, prostočasne aktivnosti in interese ljudi, ki naj bi jih zanimale vaše storitve ali produkti. Ko boste to določili, se vprašajte, če gre res za dovolj veliko publiko, da je smiselno idejo izraziti v obliki podjetništva. Če je namreč delež ljudi, ki bi vaš produkt lahko zanimal, precej majhen, se vprašajte, če ima smisel.
Konkurenca
Tudi če ugotovite, da je vaša ciljna publika dovolj velika, morate pozornost nameniti še konkurenci. Ali kdo že ponuja nekaj, kar rešuje enak problem? Če ne – potem vstopate kot prvi na trg, kar je lahko po eni strani prednost, po drugi strani pa riziko, ker pred vami še ni bilo stetsirano, koliko je to dejansko interesentno za ljudi. Priporočljivo naj bi sicer bilo, da se podate v panogo, kjer je konkurenca, vendar ta ni prevelika. Kjer torej že je nekaj ponudnikov določene storitve, vendar pa vseeno trg ni zasičen. Ker če je, potem boste zelo težko prišli zraven. Če nekaj ponudnikov vseeno obstaja, boste lahko še pred začetkom videli, katerih prijemov poslovanja, marketinga se poslućujejo in kaj od tega se je izkazalo kot najbolj uspešno. Tako boste lažje ustvarili svojo pot in od pridobljenih informacij dobili le najboljše.
Na konkurenco torej ne glejte kot na nekaj slabega. Od nje se lahko veliko naučite in tako vam ne bo treba ponavljati njihovih napak. Je pa vsekakor smiselno in priporočljivo, da na trg lansirate povsem svoje ideje in izboljšave. Prav unikatnost je namreč lahko tista, s katero boste izstopali in prepričali tudi druge.