O katerih stvareh morate razmisliti, preden se vržete v podjetništvo?

Glede na to, da večina podjetij propade, je smiselno, da dobro premislite vse skupaj, preden se podate na samostojno pot. O čem se je torej vredno vprašati?

Preučite konkurenco

Preden se podate v določeno panogo, se pozanimajte, kako se poslovanja lotevajo podjetja, ki že delujejo na tem področju. Katera je tista dodatna vrednost, ki jo kupci spoštujejo? Kaj je tisto, kar konkurenca še ni dovolj dodelala? Sploh če se v panogi pojavlja en ali več glavnih akterjev, razmislite, zakaj naj se stranke odločile za vas. Kaj je tisto, kar jim lahko vi ponudite več?

Definirajte vašo ciljno publiko

Še preden se aktivno lotite poslovanja, morate vedeti, na koga apelirate z določenim izdelkom ali storitvijo. Kdo so stranke, ki se bodo najverjetneje obračale na vas? Pomembno je, da čim bolje definirate lastnosti te skupine ljudi. Na podlagi lastnosti, prioritet, želj, načina komuniciranja vaših strank boste lažje zasnovali celotno ponudbo, način oglaševanja in boste lažje določili kanale, preko katerih boste do njih dostopali.

Koliko si boste plačevali?

Pomembno je, da načrtujete tudi finančno plat poslovanja. Seveda si boste verjetno želeli čim več prihodkov vložiti nazaj v podjetje, saj bo s tem poslovanje hitreje rastlo. Vendar pa potrebujete finančna sredstva tudi za svoje osebne potrebe. Premislite, koliko denarja si boste mesečno izplačevali in če boste prišli skozi.

Izbira imena podjetja

O tem, kako se bo vaše podjetje imenovalo, je vsekakor vredno premisliti. Ime je tisti prvi stik, ki ga vzpostavite s strankami, investitorji, poslovnimi parterji in širšo javnostjo. Naj bo tako, da bo iz njega takoj razvidno, s čim se ukvarjate. Po drugi strani pa je priporočljivo, da je tako, da hitro pade v ušesa, da si ga ljudje zapomnijo. Pri tem imejte v mislih tudi vaše ciljne stranke. Kakšno naj bi bilo ime, da bo pritegnilo njih?

Kako se boste lotili marketinga?

Sploh v začetku poslovanja verjetno ne nameravate zapraviti gore denarja za oglaševanje. Vseeno pa morate najti način, da bodo ljudje izvedeli za vas, sicer nima vaše poslovanje nobenega smisla. V dobi interneta je brezplačno oglaševanje oziroma oglaševanje z nižjimi stroški precej lažje. Z ljudmi lahko stik vzpostavite prek socialnih omrežij, lahko začnete pisati blog, objavljati lahko začnete videe, prek katerih boste opozorili nase. Možnosti je ogromno. Izkoristite jih v čim večji meri.

Poskrbite za privlačno spletno stran

Marsikatero novonastalo podjetje nima svoje spletne strani, kar se lahko izkaže kot velika napaka. Potencialne stranke, ki jih boste pritegnili, bodo o vas želele izvedeti čim več. Če vas na spletu ne bodo našle, obstaja velika verjetnost, da bodo pozornost usmerile na koga drugega, ki se tam nahaja. Veliko podjetij se za spletno stran ne odloči, ker meni, da si tega finančno ne more privoščiti. Vendar pa obstajajo že različne možnosti, da si spletno stran postavite brezplačno prek katerega drugega ponudnika.

Kaj je vaša posebnost?

Vsekakor je dobro, da čim bolj razmislite o tem, katere so ključne prednosti storitve, ki jo ponujate. Po čem se razlikujete od vaših konkurentov? Bolj kot boste delali na tem in bolj kot se boste tega zavedali, bolj učinkoviti boste pri predstavitvi svojega podjetja poslovnim partnerjem, javnosti in strankam. Osredotočite se na eno do 3 ključnih prednosti in okoli tega ustvarite neko zgodbo.

Način financiranja

Premislite, koliko sredstev boste potrebovali za zagon podjetja in za prvih nekaj mesecev poslovanja. Potem iščite načine, kako si boste zagotovili ta sredstva. Če imate možnost, da si za začetek izposodite denar od prijatelja ali družinskega člana, se lahko to izkaže kot dobra odločitev. Bančnega posojila namreč v začetnih fazah po vsej verjetnosti še ne boste dobili. Če nimate možnosti pridobitve začetnih sredstev, potem načrtujte poslovanje postopoma in počasi.

Načrtujte poslovna sodelovanja

Razmislite o tem, s kom bi se poslovno lahko povezali, da bi imeli od tega korist obe strani. V primeru, če se boste ukvarjali s prodajo rož, lahko začnete iskati možnosti za povezovanjem z organizatorjem porok in podobno. Partnerstva so v podjetništvu zelo pomembna in vam lahko prinesejo številne ugodnosti.

Razmislite, pri kateri banki boste odprli poslovni račun

Ni nujno, da se avtomatsko odločite za odprtje poslovnega računa pri banki, kjer se vodi že vaš osebni račun. Najdite čim več informacij, razmislite, katere storitve boste v primeru vašega poslovanja potrebovali. Pri kateri banki boste dobili vse tiste storitve, ki jih potrebujete, za čim nižjo ceno?

Področje zaposlovanja

Mogoče ne boste zaposlovali že od samega začetka poslovanja. Kaj pa pozneje? Dobro je, da že sedaj razmislite o tem, kakšne ljudi boste potrebovali; katera znanja bi vam prišla prav, katere veščine? Kako se boste lotili samega postopka zaposlovanja, ko bo prišlo do te potrebe?

Tehnologija

Kakšno tehnologijo boste potrebovali za uspešno poslovanje? Tudi če za opravljanje same dejavnosti ne potrebujete kakšnih posebnih pripomočkov, pa vam lahko zelo prav pridejo različni programi in aplikacije, s katerimi si boste olajšali poslovanje, ga organizirali in nadgrajevali.

Vir: smarta.com