Kateri tipi podjetnikov obstajajo in zakaj je dobro, da veste, kateremu pripadate vi?

Podjetniki predstavljajo poseben tip ljudi. Kljub točkam, ki so jim skupne, pa se med seboj tudi razlikujejo. Lahko jih uvrščamo v nekaj osnovnih tipov. Nekateri podjetniki se prepoznajo striktno v eni skupini, drugi pa so kombinacija med dvema ali več tipi. Kateri so torej ti tipi?

Tipi podjetnikov

Diplomatski tip: Gre za tip podjetnikov, ki zelo cenijo protokol. Dobri so pri delu v skupini ljudi. Zaposleni so jim lojalni. So zelo natančni in imajo visoke standarde, ko gre za pravila in zakone.

Avtoritativni tip: Ta tip podjetnika se za podjetniško pot odloči, ker je v nečem res dober. Ima veliko mero samodiscipline in občutek za podrobnosti. Dobro se znajdejo v panogah, kjer so potrebe strank visoke in kjer se zelo ceni zanesljivost. Delujejo na »resnih«, oprijemljivih področjih. Zabavna industrija jih ne zanima.

Managerski tip: Tak tip podjetnika je orientiran na cilje. Zelo so osredotočeni na dobiček. Poslovni proces stalno izboljšujejo, da bi dosegli kar najboljši finančni rezultat. Zelo cenijo lojalnost zaposlenih in v delovni skupini oblikujejo tesne odnose. Odločitve, ki jih sprejemajo, so osredotočene predvsem na finančni vidik poslovanja.

Inovativni tip: Ta tip se velikokrat poda v posel zato, ker odkrije nov ali boljši način zagotavljanja storitev oziroma delovanja proizvodnje. Poslovnemu procesu stalno dodaja nove produkte in storitve in se trudi za nenehne izboljšave na več področjih. Prav zato je njihov uspeh običajno trajne narave.

Sodelovalni: Ta tip podjetnika se odlično obnese pri delu z ljudmi. Takoj prepozna močne točke zaposlenih in jih zna ustrezno postaviti na delovno mesto, kjer bodo najbolj produktivni.

Motivacijski tip: Tak podjetnik je nepogrešljiv v težkih časih. Vztraja tudi, ko stvari ne grejo tako, kot si je zamislil. Zna motivirati druge, da mu sledijo pri realizaciji idej. Ekipe zna voditi na pot k uspehu.

Entuziastični: Tovrstni podjetniki so energični in imajo visoko raven čustvene inteligence. So strastni, tekmovalni in neodvisni. Za druge predstavljajo vzor, saj so zelo delovni in vztrajni. Odlično se obnesejo pri vodenju ljudi. Dobro se obnesejo v panogah, ki so usmerjene na kupca.

Zakaj je torej pomembno, da vsak podjetnik ugotovi, kateremu tipu ali njihovi kombinaciji pripada?

To, da se zavedate svojih pomanjkljivosti, vam omogoča, da jih odpravite oziroma kompenzirate

Ko ugotovite, kateremu tipu podjetnika pripadate, boste lažje prepoznali svoje prednosti in slabosti. Lahko boste spoznali, da ste dobri pri novih idejah in motiviranju ljudi, da trdo delajo. Po drugi strani pa lahko premajhno pozornost posvečate podrobnostim in vas predpisi spravljajo ob živce. Ko se enkrat zaveste, katere so tiste šibkosti, ki vas ovirajo na poti do uspeha, lahko naredite načrt, kako bi jih lahko zmanjšali. Lahko vrzeli zapolnite tudi na tak način, da v podjetju zaposlite ljudi, ki so dobri na manjkajočih področjih. Na tak način boste lahko rastli kot osebnost, z vami pa bo rastlo tudi podjetje.

Člani celotne ekipe se bodo bolj zavedali pomena njihovega prispevka k podjetju

Ne samo to, da ugotovite, kateri tip podjetnika ste vi. Kategorije lahko služijo tudi temu, da sodelavce spodbudite k temu, da se opredelijo, v kater tip podjetnika bi se najverjetneje uvrstili oni. Na tak način boste izvedeli, katere so prednosti in pomanjkljivosti zaposlenih, kar boste lahko s pridobim izkoristili za to, da boste vsakega od njih postavili na najbolj ustrezno delovno mesto. Hkrati se bo vsak od zaposlenih bolj zavedal svoje vrednosti, kar bo še utrdilo njihovo delovno vnemo in predanost podjetju. Zaposleni vam bodo hvaležni, če jih ne boste več silili delati stvari, ki jim niso pisane na kožo, ampak jim boste dodelili funkcije, ki jih bodo z veseljem opravljali.

Lažje boste ugotovili, v čem ste res dobri

Poleg tega, da je koristno, da se zavedate svojih pomanjkljivosti, je prav tako pomembno, da se zavedate svojih močnih točk. Ko ugotovite, kaj je tisto, v čemer ste res dobri, boste lažje načrtovali svojo poslovno pot in se usmerili v področje, kjer boste lahko izrazili vse svoje prednosti in talente. Na tak način bo uspeh zagotovljen, vi pa boste še bolj zadovoljni z delom, ki se ga boste lotili. Žalostno bi bilo, da bi celo življenje preživeli, ne da bi se zavedali, v čem ste res dobri in ne bi mogli zažareti v vsem svojem sijaju.

Lahko se izognete temu, da bi čas zapravljali s tem, da bi delali nekaj, v čemer niste dobri

Če ste podjetnik, je vaš čas zelo dragocen, zato je pomembno, kako ga izkoristite. Če ugotovite, da kljub temu, da se zelo trudite, da bi uspeli na nekem področju, vam to nikakor ne uspe, lahko to pomeni, da ste se lotili nalog, ki vam niso pisane na kožo. To ja lahko poziv, da se raje usmerite na kaj drugega. Ko veste, v čem ste res dobri, se lažje odločite za opravljanje aktivnosti, ki so vam res pisane na kožo. Ostalo pa raje prepustite drugim. Bolj kot poznate sami sebe, bolj boste lahko uspešni na svoji poslovni poti.

Vir: addicted2success.com