Kako ustvarjati dobre poslovne odnose?

V podjetništvu je ustvarjanje dobrih poslovnih odnosov ključnega pomena. Bolj kot se boste povezovali z ljudmi, ki bi vam lahko pomagali z nasveti in s poslovnim partnerstvom, večje možnosti boste imeli za uspeh. Grajenje dobrih odnosov je pomembno v življenju vsakega posameznika, vendar pa je v podjetništvu dostikrat ti ključno za preživetje in uspeh podjetja. Niso pa dobri odnosi pomembni le v povezavi s poslovnimi partnerji. Pomembno je, da vzpostavite prijetno delovno klimo tudi v podjetju. Torej med svojimi zaposlenimi. Tukaj se namreč vse začne. Če bodo zadovoljni vaši zaposleni, bodo dobro delali. Posledično bodo ustvarjali dobre poslovne rezultate in podjetje bo rastlo. Poleg tega pa se morate fokusirati tudi na odnose s strankami. Če boste kreirali dobro uporabniško izkušnjo, če boste prisluhnili njihovim željam in se dobro odzvali na morebitne kritike, boste nanje ustvarili dober vtis. Zadovoljne stranke pa se rade vračajo.

Bodite dostopni

Ne glede na to, za kateri krog ljudi, boste najboljši vtis naredili z dostopnostjo. Ljudem dajte vedeti, da ste se pripravljeni pogovarjati z njimi, da vas zanima njihova zgodba. Tudi sami razkrijte kakšno zanimivo prigodo iz vašega življenja. Čeprav gre za odnos s sodelavci oziroma poslovni partnerji, naj se debata ne vrti zgolj okrog posla. Tako ne boste ustvarili pristnega odnosa. Seveda je normalno, da se boste z zaposlenimi večinoma pogovarjali o delu, s poslovnimi partnerji pa o sodelovanju. Vendar pa vseeno dopustite drugim, da vas vidijo tudi kot preprostega človeka, ki mu je mar za druge in ne išče v odnosih zgolj koristi zase.

Iščite izide, ugodne za obe strani

Seveda imate od vsakega poslovnega odnosa lahko neko korist, vendar ne glejte ozko zgolj na lastne želje in potrebe. Dobre odnose boste dosegali takrat, ko bo nek dogovor prinesel dobro obema. Če boste torej prisluhnili stranki, ki ni bila zadovoljna s storitvijo in se ji odolžili za to. Morda krivda ni na vaši strani, ampak če se ji boste tako ali drugače oddolžili, bo to cenila. To, da bo od vas odšla zadovoljna, bo dobro tudi za vas, saj bo povedala tudi drugim, kako profesionalno ste razrešili situacijo. Sama pa se bo verjetno tudi še kdaj vrnila.

Če se nameravate povezati z drugim podjetnikom, prej razmislite, kakšne so njegove potrebe in želje. Kaj lahko naredite, da bi se jim bolj približali? Seveda je normalno, da imate v mislih tudi svoje zahteve. Prav je tudi, da ne odstopate od tistih, ki za vas predstavljajo vsaj minimalno korist. Vseeno pa bo skrb za drugega v očeh poslovnega partnerja spodbudila spoštovanje do vas. Taka oseba vam bo tudi lažje zaupala, saj bo videla, da je ne nameravate oškodovati. S pretvarjanjem in manipuliranjem lahko mogoče dosežete kratkotarajno zmago, na dolgi rok pa pride vse na dan. Delajte torej z dobrimi nameni; do svojega podjetja in do drugih.

Široka mreža poznanstev

Vedno je dobro poznati čim več ljudi, ki vam lahko pomagajo v določeih fazah podjetniškega delovanja. Ni nujno, da takoj prepoznate korist, ki jo lahko imate od nekoga. Lahko se izkaže šele kasneje, da vam lahko poznanstvo z nekom še kako prav pride. Zavedajte se, da ima vsak človek določena znanja, izkušnje, sposobnosti, ki vam lahko predstavljajo dodano vrednost. Ne osredotočajte se torej na ozek krog ljudi, ki delujejo v vaši stroki, ampak glejte širše.

Imejte jasne cilje

Da bi se uspešno povezovali, morate najprej vedeti, kakšni so vaši načrti s podjetjem. Na podlagi vaše vizije, boste tako lahko zaposlili ljudi, ki se bodo z njo najbolj poistovetili. Tako boste lahko podjetje vodili v pravo smer. Če veste, kakšna partnerstva bi vam lahko prišla prav, se boste lahko obrnili na ljudi, ki bi vam lahko pri tem pomagali. Seveda ni nujno, da od začetka vse veste. Dostikrat boste tekom poslovanja določili nove cilje in skladno s tem vključili prave ljudi. Da bi bili lahko uspešni, morate najprej poznati smer. Potem pa najti sredstva, kako boste to dosegli.