rast podjetja

Strategije za rast podjetja

Ko se odločite, da boste odprli podjetje, morate pred tem pretehtati veliko stvari. Tudi, ko že nekaj časa poslujete, morate prej ali slej razmisliti, s kakšnimi potezami boste dosegli rast na dolgi rok. Rast ni le nekaj, preko česar boste povečali svoje prihodke in dosegli večjo prepoznavnost podjetja, ampak je dostikrat tudi ključna za preživetje podjetja, zato je dobro, da temu posvetite potrebno pozornost. Spodaj je opisanih nekaj strategij, preko katerih boste lažje dosegli ta cilj.

Osredotočite se na obstoječi trg

Ko razmišljate o rasti podjetja, vam verjetno najprej pride na misel, da morate pridobiti nove stranke. Ni pa to edini način rasti. Dober način rasti je tudi ta, da se najprej osredotočite na že obstoječe stranke. Lažje je namreč prepričati stranke, ki vas že poznajo, da bi pri vas nakupili še več produktov ali storitev, kot pa k temu prepričati nove. Lahko jih pritegnete z razširjeno ponudbo oziroma dopolnitvijo že obstoječe.

Priporočila

Seveda so za rast podjetja ključnega pomena tudi nove stranke.  Najlažji način, da pridete do njih je, da prosite obstoječe stranke, če vas lahko priporočijo znancem, prijateljem in sorodnikom. Ne pričakujte pa, da bodo obstoječe stranke same od sebe širile dobro vest o vas, v primeru, če so zadovoljne z vašimi storitvami. Dobro je, da jih k temu spodbudite z različnimi metodami. Po tem, ko uspešno prodate izdelke oziroma storitve, vprašajte zadovoljne stranke, če poznajo koga, ki bi bil zainteresiran za vašo ponudbo. Lahko uvedete tudi razne nagrade in bonuse za stranke, katerih priporočilo je bilo uspešno. Na tak način jih boste bolj motivirali k temu.

Dodelajte produkte in storitve, ki jih ponujate

Odkrivati nove načine, na katere lahko stranke uporabljajo vaše storitve ali izdelke, je odlična metoda, da navdušite že obstoječe stranke ter hkrati pritegnete nove. Bodite inovativni pri tem.

Razširite svoj trg

Obstaja več načinov, preko katerih lahko dosežete, da boste vaše storitve in izdelke ponudili širšemu krogu ljudi. Najbolj pogost je ta, da odprete trgovino na novi lokaciji. Pri tem ni nujno, da odprete fizično trgovino, lahko se odločite tudi za postavitev spletne trgovine, preko katere boste prodajali proizvode oziroma storitve. Drug način je, da naredite več na področju oglaševanja. Enkrat, ko se odločite za prodor na nov trg, se lahko odločite za oglaševanje v novem mediju, ki bo do ciljne publike najlažje dostopal. V primeru, če se želite s ponudbo usmeriti na mlade, je vsekakor oglaševanje preko socialnih omrežij dobra metoda, da jih nagovorite.

Osredotočite se na manjšo skupino ljudi

Ko se odločate, na katero skupino ljudi boste apelirali s svojo ponudbo, se velikokrat izkaže kot boljša možnost, da se osredotočite na ozko skupino ljudi in zadovoljite njihove specifične potrebe, kot pa da bi gledali preveč na široko. Primeri iz prakse kažejo, da je tak način bolj učinkovit.

Povečajte dobiček

Mogoče ste nad tem presenečeni, ampak tudi to je bistveni del tega, da dosežete rast. Več denarja, kot vam ga bo ostalo, več ga boste lahko vložili v nadaljnjo rast. Za to obstajata dve glavni strategiji. Lahko znižate stroške ali povečate prihodke.

Diverzifikacija produktov ali storitev

Vaš cilj je, da se osredotočite na specifičen krog strank, katerih potrebe želite zadovoljiti. Vseeno pa je dobro, da strankam ponudite raznolikost in da ponudbo razširite na način, da boste imeli od tega največ. Če se na primer ukvarjate z izposojo gorskih koles, je dobra ideja, da v zimski sezoni, ko povpraševanja po tem ni, ponudite izposojo rekvizitov za zimske športe.

Franšizno podjetje

Tudi to je eden od načinov za rast in prodor na tuje trge. Če je vaše podjetje uspešno in znano ter je možno, da se ta princip kopira, je franšiza lahko dober način za rast vašega podjetja.

Izvoz

To, da se usmerite na tuje trge, je učinkovit način, da si povečate promet. Pred tem morate seveda razmisliti o primernosti izbrane lokacije ter ubrati učinkovite metode za prodor. Za to je potrebnega nekaj časa in finančnih sredstev, ampak se vam lahko na dolgi rok zelo izplača.

Potrpežljivost

Pri rasti podjetja je ključnega pomena potrpežljivost.  Zato izberite enega ali več od zgoraj opisanih načinov in delajte na njih, pri tem pa bodite potrpežljivi, saj se uspeh ne zgodi čez noč, ampak je potrebnega veliko truda in časa, da pridete do zadanih ciljev.

Pomembno je torej, da izberete tisto strategijo rasti, ki bo v vašem primeru najbolj smiselna. Dobro se obnese tudi kombinacija večih. Včasih je pri tem potrebna tudi kakšna napačna poteza, da bi se iz tega naučili in bi se lahko v prihodnje boljše odločali.

Vir: thebalance.com