Pozitivna klima v podjetju je pogoj, da obdržite zaposlene

Kljub temu, da klima v podjetju ni vidna in otipljiva, pa je resnična in oprijemljiva stvar. Ugled in uspeh podjetja sta lahko tisto, kar privabi dober kader. Vendar bo tak kader v podjetju ostal le v primeru, če bo klima v podjetju spodbudna. Pomembno je, da vodje naredijo vse, kar je v njihovi moči, da vzpostavijo okolje, v katerem so bodo zaposleni dobro počutili.To bo namreč pomembno pripomoglo tudi k njihovi delovni uspešnosti.

Zaposleni so pomembno bogastvo vsakega podjetja. Brez njihovega vložka podjetje ne bi moglo dosegati takih rezultatov, kot jih. Prav zato je pomembno, da se zaposleni v delovnem okolju čutijo vredne in spoštovane. Le tako bodo tudi od sebe dali najboljše, kar lahko, in si bodo prizadevali v največji meri, da najbolje opravijo delo, ki jim je dano.

Če so odnosi med zaposlenimi in vodstvom spodbudni, odprti in spoštljivi, potem se vsak počuti dobro. Tako se poveča njegova želja, da bi kar v največji meri delal v dobrobit podjetja.

V delovnem okolju, kjer so odnosi med zaposlenimi dobri, kjer je prostor tudi za prijetno kramljanje in humor, so zaposleni bolj sproščeni. Posledično bodo tudi bolj kreativni. Če so jim odprte različne možnosti, kako lahko pristopajo do dela, bodo z veseljem izpostavili svoje ideje, ki bodo lahko pozitivno vplivale na poslovanje in rast podjetja.

Pravična obravnava vseh

Zaposleni bodo hitro zaznali, če so obravnavani enoakopravno ali pa se med njimi dela nepravične razlike. Seveda je normalno, da bo vodja vedno bolj naklonjen nekaterim. Vseeno pa naj to ne bi kazal. Vodja z razvito čustveno inteligenco se bo potrudil, da se približa vsakemu zaposlenemu in mu omogoča take delovne pogoje, kot jih ta potrebuje. Tako bo lahko iz vsakega zaposlenega izvabil najboljše lastnosti, kar bo koristilo tako samemu poslovanju kot tudi zadovoljstvu na delovnem mestu. Če se zapsoelni na delovnem mestu dobro počutijo in če čutijo, da so spoštovani, potem bodo iz podjetja le redko odhajali. Če pa podjetje zagotovi take pogoje, kjer je stopnja zapuščanja delovnega mesta kar najmanjša, bo podjetje lahko rastlo in dosegalo uspeh.

Pri veliki stopnji zapuščanja delovnega mesta je namreč za podjetje narejene veliko škode. Slab glas o podjetju se hitro širi. Tako se na delovna mesta najboljši kader ne bo prijavljal. Pa tudi če se bo, bo ta kmalu odšel. To pa se bo lahko zgodilo še preden se posameznik v največji meri vzposobil za opravljanje dela in bil sposoben implementirati ideje, ki bi lahko koristile podjetju.

Znano je namreč, da še tako dober kader potrebuje nekaj časa, da se vpelje v novo delo in da šele v roku 2 let v polnosti razvije svoje potenciale, vezane na delovno mesto. V podjetjih, kjer kader hitro odhaja, je tako narejene veliko škode. Ne le, da se lahko potencial v tem času sploh ne razvije v polni meri. Ko zaposleni odide, je treba spet v delo vpeljati novega kandidata, kar za podjetje pomeni številne stroške in zastoje delovnega procesa.

Pozanimajte se, kaj zaposleni potrebujejo

Smisel vodje ni v poveličevanju samega sebe in v poudarjanju svoje nadvlade nad drugimi. Tako razmišljanje lahko naredi podjetju veliko škode. Zaposleni bodo hitro zaznali, da vam je zanje prav malo mar. Če bodo zaznali, da zanj niso pomembni, potem tudi njim ne bo več tako pomembno, da se dela lotijo z vsem zanosom. Kmalu pa bodo tudi začeli iskati možnosti, da bi delali v podjetju, kjer so odnosi boljši.

Biti vodja ni le položaj. Je velika odgovornost tako do podjetja kot do ljudi, ki v njem delajo. Če boste do svojih ljudi ubrali pravi pristop, lahko iz njih izvabite najboljše lastnosti in talentne. Poskusite z svakim zaposlenim navezati tudi bolj oseben pogovor. Povprašajte ga po njegovih kariernih ambicijah, po tem, s čim se rad ukvarja. Tako boste lahko izbrali najbolj ugodno delovno mesto zanj. Nanj se bo lahko najbolj izkazal in tako prinašal največjo dodano vrednost za podjetje. Pozanimajte pa se tudi, kaj vsak zaposleni potrebuje, da se bo dobro počutil. Skušajte mu te pogoje v kar največji meri zagotoviti. Tako bo namreč nastala “win-win” situacija za obe strani.