Od ideje do podjetništva – kaj je smiselno pretehtati, preden se podate na podjetniško pot?

Od same ideje glede zasnovanja določenega produkta oziroma storitve do njene realizacije v obliki podjetništva je marsikdaj dolga pot. Preden se podate na to pot, je dobro, da si postavite nekaj vprašanj in preučite, če imate vse pogoje, da se želene dejavnosti lotite. Pomembno je tudi, na kakšen način se lotite podjetništva. Da bi se lažje odločili, če ima ideja, ki jo imate v mislih, potencial, si odgovorite na naslednja vprašanja.

Katere so vaše močne točke?

Preden se podate k morebitnim investitorjem, da bi jih prepričali o tem, kako dobra je vaša ideja, se vprašajte, katere so vaše močne točke. Zakaj je to pomembno? Uspeh podjetja večinoma sloni na močnih točkah podjetnika. Najbolje je, če se podate v tako dejavnost, kjer boste lahko kar najbolje izražali svoje močne plati. Seveda podjetništvo že samo po sebi posameznika spodbuja k tem, da gre iz cone udobja in se osebnostno gradi in napreduje, vendar pa je dobro, da veste že na začetku, v čem ste dobri, in to izkoristite v svoj prid. Če boste v sklopu poslovanja lahko izkoristili vaše pozitivne plati, potem bodo vaše možnosti za uspeh vsekakor večje.

Ali bodo v vaši ideji ljudje videli dodano vrednost zase?

Ko pridete do določene zamisli, se vam morda ta zdi izjemna. Vendar pa se ne zaletite prehitro. Še preden jo spravite v prakso, premislite, kako jo bodo sprejele vaše stranke. Skušajte se čim bolj vživeti v stališče tistih ljudi, ki naj bi povpraševali po vašem produktu oziroma storitvi. Zakaj naj bi se ljudje odločali zanj? Kakšne dodatne koristi naj bi jim prinesel? Če najdete dovolj argumentov, zakaj naj bi bil produkt ali ideja privlačen ljudem, potem se le podajte v nadaljnjo načrtovanje. Če pa ste v dvomih, raje vse skupaj še enkrat premislite. Mogoče lahko iz vaše ideje izpeljete nekaj novega, boljšega, kar bi imelo za ljudi dodano vrednost.

Če niste čisto prepričani glede povpraševanja po produktu, ki ga nameravate dati na trg, si lahko pomagate z anketami ali pa prek spleta poiščete informacije glede tega, kakšni so trendi in za katere izdelke in storitve so ljudje na splošno najbolj zainteresirani.

Osredotočite se na ciljni trg

Ko je vaša ideja glede produkta ali storitve že precej izdelana, se začnite spraševati, katera skupina ljudi bi predstavljala vaše idealne stranke. Če gre za specifično storitev, ki bi jo lahko koristilo le nekaj procentov ljudi, potem pretehtajte, če se vam splača iti v to. Boste imeli dovolj strank?

Tudi če gre za nekaj, kar je lahko vsesplošno uporabno, je dobro, da skušate čim bolje opredeliti skupino ljudi, ki bi predstavljala vaše idealne stranke. To vam bo koristilo tudi v nadaljnjih fazah načrtovanja, ko se boste odločali, kakšen pristop do strank bi ubrali, na kakšen način bi jih nagovarjali.

Vaše finančno izhodišče in upravljanje z denarjem

Večina podjetij v zelo kratkem času propade. Kot najpogostejši razlog pa se izkaže pomanjkanje finančnih sredstev oziroma slabo upravljanje z njimi. Tudi če imate dobro izhodišče kar se tiče financ, je še bolj pomembno to, kako boste z njimi ravnali. Premislite, koliko stroškov boste imeli s samo postavitvijo dejavnosti v začetni fazi. Skušajte kar se da premišljeno ravnati s financami in jih usmerite na najpomembnejša področja. Če nekaj ni ključnega pomena za vaše poslovanje, potem se nakupu tega raje izognite vsaj dokler ne bodo začeli prihajati redni in dovolj visoki prihodki. Premislite torej, če imate dovolj sredstev vsaj za prvo leto poslovanja.

Razmišljajte dolgoročno

Ko se odločate za to, katero idejo bi uresničili v podjetniškem smislu, imejte v mislih neko dolgoročno obdobje. Ne bo torej dovolj, da sledite trenutnim trendom, ampak da se usmerite na tako dejavnost, po kateri se bo najverjetneje povpraševalo še leta. Pri podjetništvu je pomembna dolgoročna usmerjenost. Sicer je treba vedno spremljati trende in temu prilagajati storitev ali produkte, vendar pa naj bi bila osnovna ideja nekaj, kar ima potencial na dolgi rok.

Vsekakor je podajanje na podjetniško pot odločitev, ki jo je treba skrbno pretehtati. Ena sama napačna poteza vas lahko veliko stane. Prav zato razmislite o vseh zgoraj navedenih vprašanjih in upoštevajte še druge vidike, ki so v vašem primeru relevantni. Vsekakor pa je težko vnaprej napovedati, katera ideja bo prinesla uspeh in katera ne. Del podjetništva je tudi tveganje, predvsem pa neprestano učenje, kako nekaj narediti še boljše, kot je bilo prvotno načrtovano.

Vir: addicted2success