O čem razmisliti pred odprtjem s.p.-ja? – 2. del
Odprtje s.p.-ja je na VEM točki brezplačno in gre za enostaven korak. Vseeno pa se je dobro pred odprtjem pozanimati o določenih stvareh. Tako bo postopek odprtja bolj tekoče potekal. Poleg tega pa boste presodili, katera opcija je za vas najbolj ugodna. S.p.- je sicer oblika podjetja, ki je za podjetnike začetnike najbolj ugodna, saj ni zahtevanega začetnega denarnega vložka. To zelo olajša celotno situacijo in pomeni, da lahko začnete z opravljanjem želene dejavnosti takoj. S širitvijo podjetja v nadaljnih fazah pa se potem bolj splača preklop na d.o.o. Poglejmo si torej, o katerih vprašanjih morate še razmisliti pred odprtjem.
Pričakovani letni prihodki
Svetovalec vas bo vprašal o tem, kakšni so vaši pričakovani letni dohodki. Mogoče boste to vrednost težko določili, vseeno pa skušajte čim bolj natančno oceniti, koliko bi to bilo. Svetovalec bo vrednost uporabil za to, da vam določi akontacijo dohodnine na mesečni ravni. Gre za znesek, ki ga boste enkrat na mesec nakazati državi. Če so pričakovani prihodki nizki, potem se vam lahko prizna tudi plačevanje akontacije enkrat na vsake tri mesece.
Vendar v zvezi s tem ne skrbite preveč. Tudi če bodo končni prihodki drugačni kot ste načrtovali, se bo ob koncu leta vse izravnalo. Če je bil skupni znesek, ki ste ga nakazali, previsok, boste razliko dobili povrnjeno. Po drugi strani tudi če ste plačevali premalo, boste morali razliko vrniti vi.
Datum odprtja
Svetovalec vas bo vprašal tudi, kdaj želite, da se vaše podjetje uradno odpre. Odprtje morate najaviti vsaj 3 dni pred želenim datumom. Lahko pa odprtje najavite tudi en teden ali dva vnaprej. Podjetniki se v največ primerih odločajo za odprtje s 1. v mesecu. Če se odločite za odprrtje sredi meseca, ni to nič narobe. Če naj bi bilo odprtje 15. v mesecu ali kasneje, potem boste opravičeni mesečnega zneska akontacije dohodnine. Sicer pa boste morali poravnati tudi to obveznost v celotnem znesku. Pri socialnih prispevkih je tako, da jih plačate proporcionalno. Če ste imeli torej s.p.- odprt trtejino prejšnjega meseca, boste torej plačali trtejino mesečnih prispevkov.
Poslovni račun
Kljub temu, da vam tega še ni treba vedeti na samem odprtju s.p.-ja, pa se je dobro čim prej posvetiti vprašanju o tem, pri kateri banki boste odprli poslovni račun. Nekatere banke omogočajo skupen račun za osebne in poslovne namene v primeru s.p.-ja, nekatere pa ne. Račun lahko odprete pri isti banki, pri kateri že imate osebni račun, lahko pa se odločite tudi za drugo. Pred odlolčitvijo dobro preverite vse pogoje, ki vam jih vsaka banka ponuja. Vpoštevajte vse stroške, ki jih boste z vodenjem računa imeli, pozanimajte pa se tudi, kaj vam pripada zraven. Tako se odločite za najbolj optimalno varianto v vašem primeru.
Sočasno z odprtjem poslovnega računa se boste verjetno odločili tudi za spletno banko. Ta vam bo olajšala poslovanje, plačilo prispevkov in plačevanje računov ter pregled nad tekočim stanjem.
Računovodstvo
Tudi o načinu vodenja računovodstva, za katerega ste se odločili, ni treba vedeti že takoj ob odprtju. Vendar boste morali kar najhitreje najti rešitev, kako boste to podorčje organizirali. Se boste odločili za pomoč od zunaj in s tem za sodelovanje z računovodskim servisom? Vsekakor je to najboljša varianta. V računovodstvu je namreč veliko stvari, ki jih morate dobro poznati, sicer lahko nastanejo nepravilnosti, ki vas lahko drago stanejo. Računovodja bo poskrbel za brezhibno vodenje vseh poslovnih dogodkov, ki bodo nastali v času poslovanja.
Če gre za normiran s.p., običajno lahko podjetnik sam prevzame računovodstvo, saj ni potrebno beleženje poslovnih dogodkov po principu enostavnega ali dvostavnega knjigovodstva. Dovolj je, da se shranjuje vse izstavljene račune, katerih skupno vsoto se potem vpiše v letno poročilo ob koncu leta.