Napotki za izstavljanje računa
Vsakič, ko stranka kupi nek izdelek oziroma storitev pri podjetju, mora le-to izstaviti račun, ki ga ona nato plača. Tako je za mlade podjetnike izstavljanje računov nekaj, česar se morajo naučiti. Vedeti morajo, na kakšen način to izvesti ter katere so tiste obvezne sestavine, ki jih mora ta dokument vsebovati.
Obvezne sestavine
Vsak račun mora vsebovati podatke o tem, kdo je prejemnik in kdo naslovnik. Tako morajo biti o tema dvema akterjema navedeni podatki o imenu oziroma nazivu podjetja, o naslovu, morda tudi o matični in davčni številki. Poleg tega mora biti iz računa jasno razvidno, kdaj je bil izstavljen, označen mora biti z ustrezno zaporedno številko, naveden mora biti rok zapadlosti. Sledijo še podatki o sami storitvi oziroma dobavi izdelkov, ki je bila izvedena. Torej za katero vrsto storitve je šlo, količina izdelkov, cena posameznega izdelka ter skupna cena in še cena za plačilo, ki vsebuje še DDV.
Načini izstavitve računov
Ko veste, kateri podatki vse morajo biti na vašem računu, morate najti še način, kako račun izstaviti. Če nameravate račun izstaviti proračunskemu uporabniku, potem lahko to naredite zgolj prek UJP portala, na katerega se morate registrirati z uporabniškim imenom in geslom. Potrebujete pa tudi digitalno potrdilo. Če račun izstavljate komu drugemu, potem se morate vprašati, če bo plačilo računa izvedeno na gotovinski ali negotovinski način. Če bo šlo za gotovinski način, potem potrebujete sistem davčne blagajne. Lahko si programsko opremo naložite na računalnik ali pa si dokupite set naprav.
Kaj pa, če naj bi šlo za nakazilo direktno na transakcijski račun podjetja? Potem so možnosti precej prepuščene vaši izbiri. Tak račun lahko pripravite tudi v Wordu ali Excelu. Še bolj praktično pa je, če si omislite poseben program, ki vam bo pomagal pri tem, da bo verjetnost, da bi prišlo do napak minimalna in da bodo podatki lahko v veliki meri predpostavljeni.