Napake, ki jih ne smete narediti, če vodite majhno podjetje

Napake delamo vsi. Nas njih se lahko naučimo marsikaj, kar nam pride prav kasneje. Prav zato so podjetniki z izkušnjami toliko uspešnejši. Vendar pa je idealno, če se nam ni treba učiti na lastnih napakah, ampak dobimo koristne napotke od ljudi, ki so šli v preteklosti skozi podobne preizkušnje. Kaj vam torej svetujejo uspešni podjetniki? Katerih stvari raje ne naredite na svoji podjetniški poti?

Ne sklepajte partnerstev nepremišljeno

Ne sklepajte poslovnih partnerstev le zato, ker je nekdo vaš najboljši prijatelj, dolgoletni sodelavec ali ste se iz nekega drugega ne preveč pametnega razloga odločili, da poslovno sodelujete z njim. Ne sklepajte partnerstva z nekom le zato, ker je vam je blizu po načinu razmišljanja.

Vedno najprej premislite, kakšno partnerstvo bo resnično koristilo vašemu podjetju. Kaj je tisto, kar vam manjka, kaj potrebujete. Šele nato iščite človeka, ki bi vam lahko to nudil, s pomočjo katerega bi bilo lahko poslovanje še uspešnejše in bi obstajale večje možnosti za rast.

Za najboljšega partnerja se ponavadi izkaže nekdo, ki ima popolnoma drugačna znanja in delovanja kot vi. Če gre za tisti manjkajoči delček, ki ga vaše podjetje potrebuje za rast, gre lahko za dobro odločitev.

Ne obupajte prehitro

Zavedtai se morate, da vodenje podjetje pomeni številne padce in vzpone. Na dnevni ravni vas bodo čakale določene preizkušnje. Ne gre za ravno pot, ki bi jo zlahka premagovali. Vendar morate to vzeti v zakup, če ste se odločili, da greste na svoje. Ne obupajte pri prvem neuspehu. Preverite, kaj se lahko iz njega naučite, kar lahko uporabite za vnaprej, da boste poslovali bolj učinkovito.

Pomembno je torej, da ste vztrajni in potrpežljivi. Da imate vedno pred sabo jasen cilj in ste pripravljeni izboljševati načine, da do njega pridete. Vsi danes še tako uspešni podjetniki so se znašli pred številnimi težavami na poslovnih začetkih.

Seveda to ne pomeni, da greste z glavo skozi zid. Če po daljšem času kljub vsemu vloženemu trudu in številnim poiskusom ugotovite, da se stvar nikamor ne premakne in da situacije ne morete rešiti, je seveda smiselno pogledati na stvar z razdalje in presoditi, če je mogoče bolj smiselno odnehati. Mogoče je treba zgolj spremeniti poslovno idejo ali pa vam je na kožo bolj pisana redna zaposlitev.

Ne pozabite, zakaj ste se v prvem planu podali v podjetništvo

Preden ste se odločili, da se podate na samostojno podjertniško pot, ste verjetno imeli jasno vizijo, zakaj si tega želite. Mogoče ste ugotovili, da vam veliko pomeni svoboda pri organizaciji svojega časa ali pri sprejemanju odločitev. Mogoče vas je gnala neka dobra ideja, ki se vam je porodila in ste jo želeli predstaviti tudi drugim. Pomembno je, da so v ozadju močni argumenti. Vsakič, ko boste na precepu, če bi še nadaljevali ali ne, se spomnite teh razlogov.

Ne poskušajte narediti vsega sami

Veliko podjetnikov se ujame v past, da lahko vse, kar je v povezavi z njihovim poslom, naredijo najbolje oni sami. Sploh ko podjetje začne uspešno poslovati in ste ponosni, da ste to dosegli, vam lahko to vplije občutek, da ste najboljši v tem. Vendar pa slej kot prej pride do stopnje, ko ena oseba v podjetju ni več dovolj in treba se je odločiti za zaposlovanje.

Takrat je čas, da si priznate, da ne zmorete več vsega sami in da potrebujete pomoč. Delovanje v podjetništvu zahteva preplet številnih znanj. Mogoče ste ekspert na svojem področju. Vseeno pa je treba tekom poslovanja opraviti še določene stvari, za katere je bolje, če jih boste prepsutili nekomu drugemu. Skrbno torej izberite ljudi s potrebnimi znanji. Potem pa jim prepustite, da opravijo svoje delo.

Ne nehajte se razvijati

V začetku morate vse postaviti iz nič. Produkt, marketinški načrt, proizvodnjo, odnos s strankami, način prodaje… Ko vse premislite in izberete najboljšo varianto, pa je pomembno, da se ne zataknete tukaj. Mogoče ste izbrali najboljšo metodo poslovanja v danem trenutku. Vendar se dandanes časi zelo hitro spreminjajo. Kar deluje danes, jutri morda ne bo več.

Pomembno je, da stalno preverjate učinkovitost obstoječega sistema. Če ugotovite, da je treba karkoli izboljšati, to naredite. Preiskusite nekaj novega in preverite, kako se stvar obnese. Bodite na tekočem z aktualnimi trendi in jih kar v največji meri vpletajte v poslovanje.

Ne zaspite torej na lovorikah. Podjetje na dolgi rok ne more psolovati uspešno, če se ne razvija, spreminja in prilagaja spremembam. Iščite informacije, bodite odprti za spremembe in se posvetujte z ljudmi, ki bi vam lahko nudili koristne informacije. Le tako boste lahko uspešno poslovali na dolgi rok.