Lekcije, ki jih je dobro upoštevati, ko produkt predstavite trgu

Ko se odločite, da je čas, da nov produkt ali storitev predstavite trgu, je dobro, da zadevo dobro premislite. Ena najpogostejših napak podjetnikov je ta, da želijo narediti preveč stvari naenkrat. Verjamejo namreč, da je več bolje. Vendar pa dostikrat ni tako.

Ko gre za predstavitev produkta trgu, je več lahko tudi večje tveganje. Zato vam podajamo nekaj nasvetov, kako naj bi nov produkt ali storitev predstavili trgu.

Delajte majhne korake, ne prenaglite se

Dostikrat se preveč zagnanim podjetnikom zgodi, da želijo že na začetku narediti vse in še več, da bi bil produkt in sama storitev kar se da popolna. Tako lahko že zelo hitro ostanejo brez finančnih sredstev. Tudi če imate na razpolago veliko sredstev za začetek poslovanja, je pametno, da si ne delate preveč visokoletečih ciljev. Napredujte počasi in postopoma razvijajte produkt. Dobro je, če že hitro opazite, kako bi lahko še izboljšali produkt ali poslovanje. Vendar pa načrtujte postopne korake. Najprej naredite en korak, nato opazujte, kakšni bodo odzivi ljudi. Ko postanete bolj prepoznavni, naredite kakšen korak več. Ne zapravljajte brezglavo. Naj bodo vaše investicije usklajene s prihodki, ki jih dobite od prodaje. Vedno premislite tudi to, če bo načrtovana novost v zvezi s produktom res kupcu prinašala dodano vrednost, če je to res nekaj, kar potrebujejo. Drugače gre za stran vržen denar.

Osredotočite se na eno, najenostavnejšo stvar

Ko se odločite, da boste produkt ali storitev predstavili trgu, se nanj/o povsem osredotočite. Ne delajte več stvari hkrati, bodite fokusirani le na ta produkt. Ne glede na to, kako super se vam zdi vaš produkt ali storitev, je ključnega pomena, da ugotovite, kako bo všeč strankam. Zato se osredotočite nanje. Zberite čim več povratnih informacij od njih. Naučite se, kaj je tisto, kar bo pritegnilo njih. Na tak način lahko produkt še izboljšate. Tako boste svoj čas investirali v to, kar je najpomembnejše. To, da se osredotočite zgolj na eno stvar, ne pomeni, da ste površni. Pomeni, da poskrbite za ključne stvari. Ko bo vaš produkt že uveljavljen, pa bo še dovolj časa za izboljšave in nove ideje, ki jih boste lahko vpeljali.

Pravilo 85 % – dobro je dovolj dobro

Seveda si morate prizadevati, da bi produkt čim bolj nadgradili, preden ga boste predstavili trgu. Tako bo največ možnosti, da bodo stranke po njem rade posegale. Vendar pa ne bodite pri tem preveč perfekcionisti, saj boste s tem izgubili preveč dragocenega časa. Naj bo vaš cilj, da boste izdelek predstavili trgu, ko bo po vaših ocenah 85 % izpopolnjen. Tako ga ne boste obdelovali do najmanjših podrobnosti in izgubljali časa. Verjetnosti za uspešnost produkta pa bodo zelo podobne, kot če bi zasnovali idealno storitev.

Učite se iz povratnih informacij

Ko se enkrat odločite, da je prišel čas, da produkt predstavite trgu, se zgodba tukaj ne zaključi. Pomembno je, da zberete čim več povratnih informacij od strank, ki so vaše storitve koristile. Tako boste ugotovili, kaj jim je pri vaših storitvah všeč in kaj ne. To boste lahko s pridom uporabili pri nadaljnjih izboljšavah. Raziskav mnenj kupcev se lahko lotite na različne načine. Zasnujete lahko razne ankete, v katerih bodo kupci lahko podali svoje mnenje. Lahko poizvedujete za mnenji tudi po družabnih omrežjih.

Veliko podjetnikov dela napako, ker se ne posveča povratnim informacijam svojih strank. Ker so v projekt vložili toliko svojih idej, časa in truda, lahko kritike vzamejo zelo osebno in jih skušajo čim prej pozabiti. Vendar pa na tak način ne more priti do napredka. Seveda se lahko na vsake toliko najde kdo, ki deli slabo oceno iz škodoželjnosti. Vendar pa se lahko v večini primerov iz kritik naučite veliko novega. Če se posamezne kritike velikokrat pojavijo, potem vas lahko spodbudijo k razmišljanju, kaj lahko še naredite, da bi napake odpravili in da bi bile stranke še bolj zadovoljne z vašimi storitvami. Kritik si torej ne ženite preveč k srcu, ampak se učite iz njih.

Izogibajte se upoštevanju vseh predlogov

Super je, da s strani strank, sodelavcev in poslovnih partnerjev zberete čim več mnenj, kako bi lahko določen produkt še izboljšali. Dostikrat se sicer lahko zgodi, da si bodo mnenja med sabo kontrirala. Ne skušajte ustreči vsem in potez vleči preveč naglo, saj vam bo to prineslo več škode kot koristi. Ko zberete vsa mnenja, jih dobro preučite. Potem pa premislite, kaj od tega bi res dodalo vrednost vašemu produktu. Najprej vpeljite eno izboljšavo in spremljajte napredek. Šele, ko je ta utečena, se lotite druge. Tako ne boste skakali iz ene stvari na druge, ampak boste izboljšave premišljeno vpeljevali. Tako boste imeli tudi boljši vpogled v to, kakšen je odziv kupcev na vsako od izboljšav, ki ste jo vpeljali in če je bila katera od teh nepotrebna.

Vir: entrepreneur.com