Lastnosti, ki opredeljujejo dobrega vodjo – 2. del

Gre za nadaljevanje prispevka Lastnosti, ki opredeljujejo dobrega vodjo – 1. del.

Odločnost

Seveda je priporočljivo, da pred sprejemanjem pomembnih odločitev pridobite čim več informacij in razmislite o vsem skupaj. Je pa pomembno, da znate pravočasno tudi spraviti teorijo v prakso in potegniti odločilne poteze, brez da bi se preveč obremenjevali s končnim izzidom. Tudi če ta ne bo točno tak, kot ste pričakovali, nimate kaj obžalovati. Poskusili ste in se nekaj naučili. Drugič boste ubrali drugo taktiko.

Prijaznost

Za vodjo je pomembno, da se zna približati ljudem, jim zna prisluhniti in upoštevati njihove želje. Pomembno je, da znate delovni proces prilagoditi na način, da bo bližje tudi njim. Ljudje hitro zaznajo, če so za vas pomembni samo zaradi opravljanja njihovega dela ali pa vam je mar zanje tudi kot za osebe. Če ljudje čutijo, da jih spoštujete in sprejemate take, kot so, jim bo to veliko pomenilo. Zaradi tega delo ne bo opravljeno le toliko, kot je to nujno potrebno, ampak se bodo iskreno potrudili, da bi dali od sebe čim boljše.

Opolnomočenje

Veliko vodij ima občutek, da je delo najbolje narejeno, če ga organizirajo in se ga lotijo sami. Vendar, roko na srce, sploh ko gre za večje podjetje, to ni mogoče. Ob sebi potrebujete ljudi, ki vam bodo pomagali pri doseganju ciljev. Pomembno je, da zaposlite ljudi, ki imajo ustrezna znanja in sposobnosti za opravljanje določenih nalog ter da jim zaupate. Ne bojte se prenesti del odgovornosti na druge. Dajte jim tudi možnost, da so do določene mere samostojni pri opravljanju dela in da vam predstavijo svoje ideje. Če bodo imeli pri delu več svobode, jih bo to spodbudilo k temu, da bodo bolj produktivni.

Pozitivnost

Kljub temu, da bo v času poslovanja prihajalo do vzponov in padcev, je pri tem ključno, da se znate osredotočati na pozitivne stvari in da iz vsake situacije potegnete najboljše. Na tak način boste vedno našli optimističen pristop k delu in nikoli ne boste obupali. Drugi pa vas bodo občudovali in vas pri tem posnemali.

Velikodušnost

Ponudite sodelavcem najboljše, kar imate. Pokažite jim, da so vam pomembni. Polepšajte jim dan. Z lepimi odnosi do ljudi prispevate k temu, da iz njih izvabite najboljše lastnosti. Na tak način rastete vi, zaposleni, s tem pa tudi podjetje.

Vztrajnost

Vztrajnost je v podjetništvu izjemnega pomena. Kljub vsemu, kar pride na vašo pot, je pomembno, da ne obupate, ampak vztrajate naprej. Veliko zgodb danes uspešnih podjetnikov je bilo na začetku težkih in polnih preizkušenj. Kljub vsemu pa niso dopustili, da bi jih to zlomilo. Pobrali so se in šli naprej.

Vpogled

Pomembno je, da se na svoji poti čim večkrat vprašate, kaj od tega, kar delate, je pomembno in katere so tiste sestavine, ki jih ne potrebujete (več). Na tak način ste zmožni izločiti manj pomembne sestavine ter fokus tin denar usmeriti tja, kjer je to nujno. Vpogled je sposobnost, ki se krepi z izkušnjami. Večkrat, ko se ga boste lotili, bolj boste postali uspešni na tem področju.

Komunikacija

Ključnega pomena pri vodenju je dobra komunikacija s sodelavci. Pomembno je, da ljudi seznanite s tem, kaj od njih pričakujete. Morebitne nesporazume je treba znati hitro razreševati. Pomembno je, da znate prisluhniti ljudem; kaj si o nečem mislijo in kakšna so njihova pričakovanja, želje in ideje. Vsak človek ima svoje poglede, talente in znanja. Če se naučite uspešno upravljati s tem in vsakemu omogočiti, da svoje dobre lastnosti na delu lahko čim bolje izrazi, se bo to poznalo tako na klimi v kolektivu kot pri samih rezultatih dela.

Odgovornost

Veliko lažje je kriviti okoliščine, sebe in druge kot prevzeti odgovornost za nastalo situacijo. Vendar iz tega, da prevzamemo odgovornost, pride tudi večja moč, ki jo lahko uporabite za to, da izboljšate situacijo v prihodnje. Vsaka poteza prinese svoje posledice, česar se morate zavedati. Biti vodja pomeni veliko odgovornost, zato je pomembno, da vlečemo prave poteze, ki so dobre tako za podjetje kot za druge.

Težnja k stalnem napredku

Ne glede na to, kako ste zadovoljni z rezultati vašega dela, je pomembno, da vedno gledate naprej in se nikoli ne nehate truditi, da bi postali še boljši vodje ter da bi faze poslovanja še bolj optimizirali. Nikoli ne obstanite na mestu, ampak razmišljajte, na katerem področju bi lahko naredili korak naprej – v pravo smer. Usmerjajte energijo v iskanje novih idej. Ne zadovoljite se z manj, kot lahko dosežete. Naj vam bo rast in stalno nadgrajevanje v zadovoljstvo.

Kot vidimo gre pri dobrih vodjih tako za odnos, ki ga ima sam do sebe, svojega dela, njegove miselne procese, način, kako pristopa k delu ter kakšne odnose zna navezovati z drugimi ljudmi, na kakšen način zaposlene vključuje v delu. Redko kdo ima razvite vse naštete lastnosti. Imajo pa dobri vodje vsaj večino le-teh.

Vir: entrepreneur.com