Kako vedeti, če ste iz pravega testa za podjetnika?
Podjetništvo je za marsikoga mamljivo. Vsak si vsaj kdaj pa kdaj želi, da bi bil gospodar svojega časa in bi si sam krojil poslovno pot. Podjetništvo je resnično lahko vir zadovoljstva, ki prinaša možnost stalnega učenja in nadgrajevanja ter spletanje poslovnih odnosov in uresničevanje lastnih zamisli. Vseeno pa taka pot ni za vsakogar. Za marsikoga je redna služba boljša izbira. Kako torej vedeti, če ste iz pravega testa za v podjetništvo?
Tveganje vam ni tuje
Podjetništvo je vse prej kot varna tlakovana pot. Bolj je podobno jadranju po razburkanem morju, pri čemer nikoli ne veš, kaj te čaka v naslendjem trenutku. Če v redni službi točno veš, da boš ob koncu meseca deležen določene plače, te varnosti v podjetništvu ni. Vsaj ne na začetku. Lahko pride obdobje, ko boste z rezultati poslovanja nadpovprečno zadovoljni. Po drugi strani pa lahko pridejo tudi težja obdobja. Vsaka poslovna odločitev, ki jo sprejmete, ni nujno dobra. Vedno do določene mere tvegate. Tvegati tudi morate, saj boste le tako lahko v končni fazi ugotovili, kaj deluje v vašem primeru.
Imate polno idej
Se vam pogosto dogaja, da se vam utrnejo nore, zanimive zamisli. Morda hitro najdete rešitev nastale situacije ali pa se spomnite, kako bi določeno stvar uporabljali na nov način? To je vsekakor odlično izhodišče za podjetniško pot, saj je v poslu stalno treba iskati inovativne rešitve. Več idej, kot se vam poraja, bolje je. S tem boste lahko lansirali nove inovativne produkte, vpeljali izboljšave in izboljševali kupčevo izkušnjo. Seveda se lahko marsičesa naučite tudi s posnemanjem, vendar pa so dosti večjega uspeha lahko deležne sveže ideje, s čimer boste vedno korak pred konkurenco.
Ste samoiniciativni
Nekateri potrebujejo šefa, da jim stalno diha za ovratnik. Le tako se bodo prisiljeni lotiti delovnih nalog. Spet drugi so sicer motivirani za delo, vendar le, ko jim drugi dajo jasen seznam delovnih nalog, ki jih morajo opraviti. Potrebujejo okvirje, da lahko delujejo. Če ste podjetnik, tega ni. Načrt dela je povsem v vaših rokah. Koliko ste se zmožni dela lotiti sami od sebe? Pomembno je, da imate močno notranjo motivacijo, ki bo služila kot gorivo tudi v težkih časih. Da boste lahko svojo delovno produktivnost ohranjali tudi na dolgi rok.
Sprejmete tudi poraze in se iz njih učite
Na poslovni poti so tudi danes najuspešnejši podjetniki doživljali hude padce in pretrese. Kot smo že prej povedali, v podjetništvu ni predvidljivosti. Morda boste naredili kakšno potezo, ki se bo kasneje izkazala kot napaka. Morda bo šlo zgolj za neke zunanje dejavnike, na katere nimate vpliva. Lahko bo šlo le za zelo stresno situacijo, v kateri boste morali hitro odreagirati. Pomembno je, da ste po naravi umirjena oseba in da vas ne zagrabi panika ob vsaki malenkosti. Ko pride do neuspeha, to sprejmite kot del podjetništva. Ne obsojajte se. Sprejmite situacijo tako, kot je. Iz neuspehov pa se morate znati tudi učiti. Le tako boste lahko rastli, s tem pa se bo izboljševala in pridobivali nova znanja, ki vam bodo kmalu lahko prišla prav.
Ne ozirate se preveč na mnenja drugih
Živimo v družbi, kjer je na vsakem koraku negativizem. Sploh do pdojetništva ima veliko ljudi predsodek; da je to nekaj, kar je zelo tvegano in da velika večina podjetij zelo hitro propade. Tako vas bo marsikdo želel odvrniti od misli, da bi se podali v to podorčje. Morda jim v končni fazi celo uspe. Prav tako je v vseh nadaljnih fazah poslovanja. Ljudje vam lahko rečejo, da neka poslovna odločitev ni dobra. Dobro je, da znate poslušati tudi druge ljudi. Iz njihovih mnenj in izkušenj se tudi sami lahko marsikaj naučite. Vseeno pa morate znati ohraniti fokus in vedeti, kam ste namenjeni. Tako vas pri vaših najbolj gorečih željah ne sme zaustaviti nihče. Poskušajte se tudi čim več družiti s pozitivnimi ljudmi, ki vas bodo s svojim pogledom na življenje motivirali in navdahnili, ne pa odvračali in vam vplivali strah.
Če torej imate vse od teh lastnosti, obstaja velika verjetnost, da je podjetništvo pisano na vašo kožo. Seveda pa je poleg tega pomembna tudi dobra ideja, s katero boste navdušili trg. Pomembno je, da ste na svoji poti vztrajni in da ne vržete prehitro puške v koruzo.