Kako pridobiti zaupanje ljudi prek socialnega marketinga?
Živimo v svetu, ko nas podjetja dnevno bombardirajo s sporočili, idejami, »priložnostmi, ki jih ne smemo zamuditi« in drugim, s čimer želijo pritegniti pozornost. V tej poplavi informacij so ljudje čedalje bolj zmedeni in ne vedo več, komu lahko zaupajo in komu ne. Prav zato je še težje za posamezno podjetje, da se približna stranki na način, da bi ujel njeno pozornost in zaupanje. Prav zaupanje je namreč ključ do uspešne prodaje. Šele, ko vam bodo ljudje zaupali, bodo pripravljeni od vas tudi kaj kupiti. Včasih, ko trg še ni bil tako zasičen, je bilo to enostavno. Že samo to, da se je ponudba podjetja prikazala na televiziji, je to spodbudilo zanimanje pri ljudeh. Danes je vse skupaj dosti težje.
Podjetja imajo dandanes na voljo številne kanale, preko katerih se lahko približajo ljudem. Vendar pa tak pristop dostikrat ni dovolj učinkovit. Velikokrat se namreč izkaže, da se ljudje za nakup pri določenem ponudniku čedalje bolj odločajo na podlagi priporočil s strani tistih, ki so jim blizu; prijateljev in sorodnikov.
Seveda imate v sodobnem času številne možnosti, da nagovorite ljudi. Vendar, da bi vam začeli zaupati, morate najprej pritegniti njihovo pozornost. Katere oblike socialnega marketinga poznamo in v kolikšni meri je učinkovita vsaka od njih?
Direktna priporočila s strani tistih, ki jih ljudje osebno poznajo
Gre za priporočila glede vaših storitev, ki pridejo direktno iz ust zadovoljnih strank, ki so v tesni povezavi s človekom, do katerega pridejo. V tem primeru ne gre za specifično obliko oglaševanja. Ta tip socialnega marketinga ne prinese posebej oprijemljivih rezultatov, pokaže pa drugim ljudem, da ste res vredni zaupanja in da je tisto, kar prodajate, vredno. Kljub temu, da zgolj s takim načinom socialnega marketinga ne boste dosegli izjemnih rezultatov, pa je obstoj te oblike minimum, ki ga morete doseči. V nasprotnem primeru vam ljudje ne bodo zaupali.
Priporočila naključnih ljudi
Gre za priporočila, ki jih ljudje vidijo na spletnih straneh, v knjigah, na blogih itd. Gre za priporočila neznanih ljudi. Ne gre za specifično obliko marketinga, lahko pa vseeno vpliva na odločitve bralcev in poslušalcev. Sporočilo takih priporočil je, da ste vredni zaupanja in da je tisto, s čimer se ukvarjate, vredno njihove pozornosti. Dobro mnenje o vas se oblikuje na podlagi naključnih ljudi, ki imajo z vami dobre izkušnje.
Priporočila prek zaupanja vrednih medijev, lista top 10 itd.
Veliko šteje, če ljudje dobro mnenje o vas preberejo / vidijo / slišijo na spletni strani, v oddaji, reviji, na radijski postaji itd., ki ji zaupajo. Če se vas omeni med najbolj prodajanimi avtorji, najbolj uspešnimi podjetji ali na kakšni drugi listi top 10, potem obstaja velika verjetnost, da bo v kratkem poraslo povpraševanje po tem, kar prodajate.
Socialna omrežja
Pojavljanje na socialnih omrežjih samo po sebi ne prinese želenih rezultatov. Vas bodo pa ljudje opazili, če ima vaša stran veliko sledilcev, všečkov, če ste prejeli veliko pozitivnih komentarjev itd. Na tak način bodo obiskovalci sklepali, da ste vredni zaupanja, saj ste prepričali že veliko ljudi. Če ste priljubljeni na socialnih omrežjih, vam bo to prineslo zelo ugodne rezultate. Številčnost ljudi, ki vam zaupajo in so zadovoljni z vašimi storitvami, jih bo vsekakor prepričala.
Praktičen primer – predstavitveni video s strani zadovoljnega uporabnika
To je najmočnejša oblika socialnega marketinga. Če se zadovoljna stranka odloči, da bo naredila posnetek, v katerem bo delila dobre izkušnje z vašimi storitvami, ima to lahko velik vpliv na druge. Najbolj učinkoviti so kratki, tri minute trajajoči videi. Ni treba, da tak video posname pomembna oseba. Pomembno je, da je oseba pristna in da razloži, na kakšen način ji je vaš izdelek pomagal. Tak video zapolni vrzel med problemom in razrešitvijo situacije. Ne gre za lovljenje pozornosti, ampak za grajenje močnega zaupanja do vas. Taki posnetki so sicer redki, vendar pa, če si jih ogleda veliko ljudi, lahko to zelo dobro vpliva na večanje prodaje vaših izdelkov oziroma storitev.
Vir: entrepreneur.com