Kako naj se podjetnik loti marketinga?
Podjetnik ima lahko še tako dobro poslovno idejo, lahko zasnuje odličen izdelek oziroma storitev. Vendar pa ti ni zagotovilo za uspeh. Pomembno je namreč, da pravilno pristopi tudi do marketinga, ki se osredotoča na to, da zgodbo produkta, storitve oziroma podjetja kot takega predstavi širši javnosti. Le tako namreč lahko čim večji krog izve za to, s čim se ukvarjate. Posledično dobite tudi nove stranke in podjetje lahko uspešno posluje. Vse lepo in prav, ampak kako se lotiti tega področja?
Postavite cilje
Da bi lahko zasnovali uspešno marketinško strategijo, morate najprej vedeti, kakšni so vaši cilji. Kaj torej nameravate doseči z marketingom? Če ste na čistem začetku podjetniške poti, boste verjetno želeli doseči vsaj neko osnovno prepoznavnost. Glas o svoji dejavnosti boste želeli raširiti čim dlje. Morda ste že dlje časa v tem poslu in ljudje vas že poznajo. Vaš cilj pa je, da bi pridobili več strank oziroma da bi te izvedle več nakupov. Morda sicer uspešno poslujete in se vaši izdelki dobro prodajajo, vendar pa je vaš cilj prek marketinga doseči še druge, tuje trge.
Ko imate enkrat postavljen glavni cilj, ki ga z marketingom zasledujete, morate glavni cilj razdeliti še na več manjših. recimo, da je vaš glavni cilj večja prepoznavnost podjetja. V tem primeru morate bolj striktno definirati, kaj to za vas pomeni. Morda je vaš cilj povečati prodajo. Želite povečati spletno prodajo, zato morate marktinške aktivnosti načrtovati prek spleta. Radi bi tudi več prodali prek fizične trgovine, zato morate pozornost vzbuditi tudi v bližini vaše trgovine…
Korak za korakom
Ko ste torej postavili cilje, morate razmisliti o tem, kako jih boste dosegali. Katere poti boste ubrali, da bi jih lahko zasledovali? Najprej razmislite, kolikšen znesek ste pripravljeni vložiti v marketinške aktivnosti. Če imate na razpolago večje količine finančnih sredstev, si lahko privoščite kaj bolj udarnega kot je oglas na radiu, na Youtube, mogoče se lotite oglaševanja prek influencerjev. PO drugi strani pa tudi če nimate toliko denarja na voljo, ni to v današnjih časih noben problem. Marketinga se lahko lotite prek socialnih omrežij. To je zastonj, s takim oglaševanjem lahko dosežete velik doseg. Vendar pa si morate vzeti čas za to.
Preden se lotite katekoli marketinške dejavnosti, se vprašajte, kdo so vaše ciljne stranke. Gre za mlade mamice, za upokojence, najstnike, moške, lastnike hišnih ljubljenčkov? Poskušajte čim bolj jasno opredeliti, kdo so ljudje, ki bi jih vaš produkt zanimal. Če recimo prodajate naraven prigrizek za zdravo življenje, boste ciljali na ljudi, ki tudi sicer zdravo živijo, ki se zdravo prehranjujejo, se veliko gibajo in skrbijo za svoje dobro počutje. Tako lahko na vaši spletni strani v blogu objavljate teme, ki bi bile za take ljudi zanimive. Poleg tega veste, katere kanale oglaševanja bi bilo bolj smiselno izbrati. Z zdravim obrokom se lahko oglaševanja lotevate v revijah o zdravem načinu življenja, se vključite v kakšen forum na to tematiko in podobno. Pomembno je, da jasno začrtate, kako se boste lotili marketinga, upoštevate vse aktivnosti, ki jih boste morali vkomponirati in naredite mesečni, tedenski in dnevni načrt.
Preverjajte, v kolikšni meri ste cilje dosegli
Ko ste nekaj časa izvajali predvidene aktivnosti, ne pozabite na sprotno preverjanje učinkov. Če obstaja možnost, preverjajte, koliko prometa ste dejansko dobili od posameznega kanala. Ko boste ugotovili, kateri kanali vam prinašajo največ učinka, se je smiselno fokusirati nanje. Tako boste iz svojega časa naredili največ. Pomembno se je zavedati, da je marketing fleksinilna stvar in treba je stalno preverjati učinke in se temu prialgajati. Poleg tega pa nikar ne pozabite na spremljanje trendov na podorčju digitalnega markeitnga. V ospredje vse bolj prihaja vsebinski marketing, pri čemer se oglaševanje izvaja prek zgodb. Tudi to imejte v mislih, ko boste načrtovali naslednjo markeitnško kampanjo.
Ker je v današnjih časih pomen spletnih ocen in mnenj velik, se ne pozabite učinkovito odzivati na vse kritike. Če ste pri poslovanju naredili napako, se stranki vedno opravičite in ji ponudite kakšno darilo v zameno. Če vam da negativno oceno, objasnite situacijo in ohranjajte prijazen odnos. Živimo v časih, ko je transparentnost poslovanja ključnega pomena za uspeh podjetja.