Kako naj se podjetje loti izterjave na lastno pest?

V primeru, ko se podjetje znajde v težkem položaju, ko mu stranka ali več njih dolguje višji znesek, se lahko za pomoč obrne na številne konce. Ena možnost je, da se podjetje poveže z eno izmed agencij za izterjavo. Tam so zaposleni strokovnjaki, ki vzamejo stvari v svoje roke. Druga opcija je pravno svetovanje, kjer se podjetnik s pravnikom posvetuje, kakšni so postopki v tem primeru, kakšni predpisi s tega področja. Izterjava lahko v končni fazi poteka tudi prek sodišča. Možnosti je torej precej. Za vse pa je značilno, da so plačljive in dolgotrajne. Vsekakor je priporočljivo, da podjetnik naredi vse, kar je v njegovi moči, da problem reši sam. O možnostih na tem področju bomo govorili v prispevku.

Izterjava naj poteka preudarno in po korakih

Ko je ugotovljeno, da je rok za poravnavo računa že zapadel, znesek pa še ni poravnan, ni treba takoj zagnati paniko. Pametno je, da preteče še nekaj dni, kakšen teden, preden se lotite nadaljnjih postopkov. Ko je torej pretekel že kakšen teden od zapadlosti, pa je vsekakor smiselno, da pride na vrsto izterjava. Postopati je treba preudarno in postopoma. Za začetek naj bo dovolj, da stranki pošljete kratek dopis kot opomin, iz katerega je razvidno, da ta še ni plačala zahtevani znesek. V dopisu naj bodo podatki o datumu izdaje računa, o vrsti in količini koriščenih storitev in o datumu zapadlosti. Kot še bolj učinkovita metoda se izkaže klic, pri čemer veste, da je stranka informacijo v trenutku prejela. Izkoristite možnost neposrednega odziva za to, da jo na kratko povprašate o razlogih za neplačilo. Pogovora ne zaključite, preden stranka ne predlaga novega roka, ko bo znesek (lahko) izplačala.

En ali dva dopisa ter klic so vsekakor učinkovite metode, če je razlog nepravočasnega plačila v tem, da je stranka enostavno pozabila plačati ali pa če se je začasno znašla v finančnih težavah, ki pa so do sedaj že razrešene. Vendar pa izterjava dostikrat ni tako enostavna in če ugotovite, da se stranka izmika plačilu in komunikaciji z vami, potem vam preostane še to, da jo nenapovedano osebno obiščete. Če seveda imate to možnost. Izkaže se, da se na tak način stranke zavedajo, da ne boste odnehali kar tako. Zato obstaja večja verjetnost, da boste zadeve lahko razrešili brez pomoči tretje osebe.