POZOR: stranka virtualne pisarne lahko postanete tudi v času karantene.
+386 (0)30 708 807
info@virtualnapisarna.si

Formalnosti pred registracijo blagovne znamke

Ker je registracija blagovne znamke eno izmed prvih opravil pred trženjem izdelkov in storitev na trgu, so mnoga podjetja s tem povezanih postopkov že dobro vajena. A za manjša podjetja in samostojne podjetnike je registracija znamke vse prej kot rutina – na ta korak se je treba pripraviti, pri tem pa sprejeti nekaj pomembnih odločitev.

Pred registracijo znamke je treba opraviti nekaj formalnosti, ki lahko vplivajo na uspešnost prijave znamke. A če se podjetnik loti postopka premišljeno in pravočasno, se nima kaj bati, saj je postopek razmeroma enostaven in hiter, pa tudi stroški niso pretirano visoki.

Formalni pogoji za zavrnitev prijave

Najprej je treba preveriti, ali je vsebine, ki jih želimo zaščititi, sploh možno registrirati pod blagovno znamko. Čeprav je znamka lahko praktično vsak znak (črke, besede, številke, podobe, barve …) ali kombinacija teh, obstajajo določene omejitve, ki že takoj onemogočijo registracijo.

Znamka ne more biti znak, ki je brez razlikovalnega učinka. Znamke služijo razločevanju med izdelki oziroma storitvami, zato morajo biti edinstvene. Registrirati ni možno splošnih znakov, ki ne označujejo specifičnega izdelka ali storitve, ali ki se uporabljajo v običajni rabi. Seveda ni mogoče registrirati zavajajočih znamk, med katere spadajo tudi takšne, ki posnemajo znake za kontrolo ali jamstvo kakovosti blaga. Prav tako znamka ne sme vsebovati oziroma posnemati državnih simbolov in drugih znamenj z uveljavljenim javnim pomenom. Na koncu pa je treba poskrbeti, da znamenja, ki jih želimo zaščititi, ne nasprotujejo javnemu redu ali morali.

Specifični pogoji so na voljo med informacijami Urada RS za intelektualno lastnino.

Podobnost znamk

Registracija blagovne znamke je možna le v primeru, da je prijavljena znamka edinstvena. Prijavitelj je odgovoren za to, da preveri, če morda že obstajajo podobne znamke. Če obstajajo že registrirane enake oziroma podobne blagovne znamke na istem področju, nove znamke ne bo mogoče registrirati.

Scroll to top