email oglaševanje

Elektronska sporočila kot sredstvo oglaševanja

Glede na množično uporabo družabnih omrežij je vsekakor smiselno marketinške dejavnosti podjetja načrtovati tudi prek tega kanala. Vseeno pa socialna omrežja niso edina opcija za dosego ciljnih strank.

Statistika kaže, da več kot 2,5 milijard ljudi uporablja družabna omrežja vsaj enkrat na mesec. Po drugi strani pa je na svetu tudi okoli 3,7 milijard uporabnikov elektronske pošte. Poleg tega je bilo ugotovljeno tudi to, da bi 72 % ljudi raje prejelo informacijo o določenem produktu ali storitvi prek maila, kot prek družabnih omrežij. Kakšno naj bi bilo torej elektronsko sporočilo, ki bo pritegnilo bralca?

Sporočila dobrodošlice ali sporočila, ki zahtevajo akcijo

Najbolj pogosto prejemniki izbrišejo sporočila, ki jih niso pričakovali. Sporočila, ki jih prejemnik dobi kot posledico določenih dejanj, zanj predstavlja večja verjetnost, da bodo prebrana. Gre torej za sporočila kot so: dobrodošlica za včlanitev na novice, sledenje transakciji ali kaj drugega, od česar prejemnik dobi želene informacije ali pa od njega zahtevajo neko akcijo.

Tega področja se dobro loteva podjetje Uber. Vsak nov uporabnik, ki se registrira, prejme sporočilo dobrodošlice. V sporočilu podjetje stranki na hitro predstavi prednosti, ki jih bo ta imela, če se bo odločila z njihovo storitev. Ponudi pa tudi enostaven vodič skozi uporabo storitve. Ko stranka koristi prvo storitev, ji podjetje pošlje sporočilo, v katerem se ji zahvali za zaupanje. Ponuja ji popust, če bo podjetje priporočala prijateljem. Takoj ji ponudi možnost za deljenje dobre izkušnje z drugimi na socialnem omrežju.

To, kdaj boste uporabniku poslali sporočilo, je odvisno od tega, s kakšno dejavnostjo se ukvarjate. Če so uporabniki brskali po vaši spletni strani, pa niso dokončali nakupa ali registracije, jim lahko pošljete sporočilo, v katerem jih opomnite na to. Če se ukvarjate s spletno trgovino in je stranka pri vas že kupila določen produkt, ji lahko pošljete mail, v katerem jo seznanite z aktualnimi popusti.

Sporočila, s katerimi nase opozorite stranke, ki so že kupovale pri vas

Ne samo pristop do novih strank. Pomembno je tudi, da ohranjate stike s strankami, ki so v preteklosti že kupile katero od vaših storitev, vendar pa se že nekaj časa niso odločile za ponoven nakup. Do takih strank je treba pristopati previdno. Ker že poznate njihove nakupovalne navade iz preteklosti, lahko sporočilo oblikujete bolj personalizirano. S tem, ko boste poslali sporočilo, boste bivše stranke opomnili nase. Tako obstaja večja verjetnost, da bodo v bližnji prihodnosti spet opravile nakup pri vas. Ponudite ji kakšno mamljivo ponudbo, ki se ji bo težko uprla.

V poslanem sporočilu bivšo stranko lahko tudi povprašate o tem, kako je bila zadovoljna z zadnjim nakupom. Na tak način se ji boste bolj približali in naredili dober vtis nanjo. Pridobivanje novih strank je pomembna dejavnost. Vendar pa je prav tako pomembno, da nase opomnite tudi tiste, ki so že kupile pri vas.

Vsaka beseda šteje

Ne glede na to, s kakšnimi nameni pošljete sporočilo. Če gre za sporočilo dobrodošlice, obvestilo o aktualni ponudbi ali zahvalo za zaupanje, je pomemben kontekst in oblikovanost samega sporočila. Mail naj bo kratek, prijeten in naj vsebuje najbolj ključne informacije. Hkrati glejte na to, da bodo imela sporočila, poslana iz vaše strani, neko prepoznavno obliko, pisavo, stil, da bodo stranke v trenutku vedele, za koga gre.

Dober primer za oblikovanje sporočil je Amazon. Sporočila so zelo personalizirana. Stranko v njem vpraša tudi glede same izkušnje nakupa in jo vabi, da pusti predloge za izboljšave. Na tak način od nje dobi nove ideje, kako bi lahko še izboljšal ponudbo.

Vendar pa je poleg vsebine pomembna tudi sama postavitev in design sporočila. Če je sporočilo predolgo, ga večina bralcev ne bo prebrala. Prav tako kot odvračalni element delujejo slike, ki se predolgo nalagajo in majhna ali specifična pisava, ki jo je težko prebrati.

Kljub temu, da je čedalje več ljudi na dnevni bazi prisotnih na družabnih omrežjih, pa elektronska sporočila še vedno delujejo. Pomembno je, da jih oblikujete na način, da bodo takoj vzbudila pozornost. Le tako bodo dosegla svoj namen. Glede na to, da ljudje na dnevni bazi dobivajo goro elektronskih sporočil, jih morate znati s svojim stilom, inovativnostjo in informiranostjo prepričati, da bodo odprli in prebrali sporočilo, ki ste jim ga poslali vi.

Vir: entrepreneur.com